Každá firma, bez ohledu na svou velikost, má jediný cíl: vydělat co nejvíce peněz. K tomu je však nutné si jednak udržet pokud možno co nejvíce stávajících zákazníků a zároveň lákat stále nové. A to není vůbec snadné. Koneckonců, konkurence má přesně ten stejný cíl.

Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je základ. Obvykle se jedná o několik způsobů propagace, zvolených tak, aby se navzájem doplňovaly a aby jejich celkový efekt byl co nejvyšší, při zachování co nejnižších nákladů.

triko1triko1

Mezi lidmi je samozřejmě zdaleka nejznámější klasická televizní reklama. A není divu, přeci jen se s tímto způsobem propagace setkávají nejčastěji. Ovšem není ani zdaleka jediná. Poměrně častý je také prodej či rozdávání nejrůznějších propagačních předmětů. Obvykle se jedná o drobnosti, jako jsou klíčenky či propisky, jejichž výrobní náklady jsou nízké, avšak někdy se firmy rozhodnou investovat i do dražších předmětů, jako je například oblečení.

Z něj jsou pak nejpopulárnější reklamní trička s potiskem. Obvykle je nutné je koupit, například na webových stránkách dané firmy, avšak někdy se i rozdává. Příkladem mohou být nejrůznější akce, jako například otevření nové prodejny či oslava kulatého výročí vstupu dané firmy na trh.

triko2

Jistě, můžeme se ptát, proč zrovna tričko. Existuje hned několik důvodů, proč zvolit právě to. V první řadě je zde pravděpodobnost, že jej lidé budou nosit. Přeci jen, je ukazováno jako něco exkluzivního. Díky tomu jej uvidí i ostatní, a začnou se o danou firmu zajímat. A z některých z nich se stanou noví zákazníci.

Samozřejmě je zde i fakt, že se tato trička obvykle nerozdávají, nýbrž prodávají. To znamená další zvýšení zisku dané firmy. A to je příležitost, kterou si žádná nenechá ujít.

Jistě, jsou zde i nevýhody. Například není jisté, že jej onen člověk bude nosit, a že neskončí někde na dně skříně. Avšak faktem je, že zde výhody převažují nad nevýhodami. I proto je to tak oblíbená marketingová strategie.